مقاله استرس مادر و کیفیت زندگی خانواده در پاسخ به یک کودک مبتلا به اوتیسم

دو شنبه 6 آبان 1395
ن : علیرضا

مقاله استرس مادر و کیفیت زندگی خانواده در پاسخ به یک کودک مبتلا به اوتیسم


دانلود-ترجمه-مقاله-استرس-مادر-و-کیفیت-زندگی-خانواده-در-پاسخ-به-یک-کودک-مبتلا-به-اوتیسم

مقاله استرس مادر و کیفیت زندگی خانواده در پاسخ به یک کودک مبتلا به اوتیسم

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 735

 

بخشی از متن:

دانلود ترجمه مقاله استرس مادر و کیفیت زندگی خانواده در پاسخ به یک کودک مبتلا به اوتیسم : از مهد کودک تا نوجوانی ؛ یک مقاله خوب برای رشته روانشناسی در 17 صفحه ترجمه شده و برای دانلود شما مهیا گردیده است.

 

چکیده :

در حالیکه تاثیر رشد یک کودک با اختلالات اوتیسم (ASD) به خوبی مستند است ، برای مادران نیز گزارشی در سطح بالاتری از تنش با کودکان ارائه شده است و نتایج مثبت مادران نیز شناسایی شده است . با این حال نقش سن کودک برای مادر مهم است . ما به دنبال روشن شدن نقش سن کودک در استرس  و کیفیت خانواده در این کودکان هستیم. شرکت کنندگان شامل 140 مادر و کودک بین سن 3 تا 16 سال است که نماینده ی 4 مرحله ی کلیدی از دوران کودکی است. با استفاده از طراحی مقطعی مادران پرسشنامه ی ارزیابی را به عنوان مثال با رفتار کودک و محافظت آن در خانواده را ارزیابی نموده و عوامل نسبت داده شده به مادر، ارائه می شود . نتایج نشان می دهد که ASD بین سالهای اولیه و میانی مدرسه دیده می شود . مادران کودکان با سن بالا گزارش شده که حمایت کمتری نسبت به مادران کودکان جوانتر دارند . هیچ نوع تاثیر سن در رابطه با کمک به تنش مادران پیدا نشد . مادران برای نشان دادن سطح پایدار FQOL با وجود نوسانات با متغیر های کودک در کل سن کودک ماهیت مداوم از نیاز های مادر بوده و سطح بالایی از نشانه ها در دوران بلوغ وجود دارد .

کلمات کلیدی : اوتیسم  کیفیت خانواده  رفتار کودک  حمایت های اجتماعی

1-مقدمه :

 

با توجه به ماهیت پیچیده و ناهمگن اختلالات اوتیسم و مشکلات درمان و پشتیبانی، پژوهش در کودکان مبتلا و سپس مادران متمرکز شده است . مادران در پرورش کودکان مبتلا به اوتیسم گزارش سلامت مناسب تری در خانواده های فقیر داشته و استرس در مادران دیده می شود . این ویژگی با این حال تحقیقات نشان می دهد که تندرستی در مادران مانند رضایت از خانواده را دارند . درک عمیق تر از کودک و عوامل کاهش ریسک جهت توسعه ی حمایت مبتنی بر شواهد برای این خانواده ها نیاز است . 

 

دانلود فایل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، پزشکی ، روانشناسی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله رشته روانشناسی, دانلود مقاله روان شناسی, دانلود مقاله رشته روان شناسی, مقاله رشته روان شناسی, حمایت های اجتماعی, رفتار کودک, کیفیت خانواده, کودک مبتلا به اوتیسم, مقاله استرس مادر و کیفیت زندگی خانواده, دانلود مقاله استرس مادر و کیفیت زندگی خانواده, مقاله استرس مادر, دانلود مقاله استرس مادر, یک کودک مبتلا به اوتیسم, کیفیت زندگی خانواده در پاسخ به کودک مبتلا به اوتیسم, مقاله درباره استرس مادر و کیفیت زندگی خانواده,